A l'atenció dels visitants

En aquest blog així com en flickr i en Picasaweb he posat fotos en les quals alguna persona es pot reconeixer... si és així i no vol que la foto continue en la pàgina, que m'ho faça saber a la meva adreça de correu electronic, que trobará a la dreta de la pàgina i gustosament la llevaré. La meva intenció no és ofendre a ningú sino mes bé fer coses boniques... Gràcies per la vostra comprensió.

dimecres, 6 de març de 2013

Minimalismo en fotografía.

Sempre m'he sentit impresionat quan he trobat aquestes fotografía tan simples tan netejades de tot element innecesari per a conceptualitzar el que és la imatge.
 Ja fa alguns anys vaig saber que aquesta manera de fer fotos se'n deia minimalisme.
"El término minimalista, en su ámbito más general, se refiere a cualquier cosa que haya sido reducida a lo esencial, despojada de elementos sobrantes, que utiliza lo mínimo.
El término «minimal» fue utilizado por primera vez por el filósofo británico Richard Wollheim  en 1965, para referirse a las pinturas y a otros objetos de muy alto contenido intelectual pero de bajo contenido formal o de manufactura, ..... se'ns diu a Wikipedia, l' enciclopedia lliure a internet i continua ; ......  Como movimiento artístico,el minimalismo es una corriente artística que utiliza elementos mínimos y básicos, como colores puros, formas geométricas simples, tejidos naturales,etc. Este movimiento se inicia en los años 60 después de la Segunda Guerra Mundual.
Resumiendo, sus características mas relevantes son: abstracción, economía de lenguaje y medios, producción y estandarización industrial, uso literal de los materiales, austeridad con ausencia de ornamentos, purismo estructural y funcional, orden, geometría elemental rectilínea, precisión en los acabados, reducción y síntesis, sencillez, concentración, protagonismo de las fachadas, desmaterialización.
El minimalismo lo podemos encontrar en todos los campos del arte, pintura, escultura, arquitectura, música, diseño en general... "

El minimalisme en fotografía

  He fet unes proves per intentar treballar el minimalisme en fotografia... i al mateix temps investigar com fan aquest tipus de fotografia els grans mestres... que per el moment no sé qui son... ja aniré completant aquesta entradeta poc a poc..

  "  OU 1  "..... primera fotografía feta amb aquesta intenció

"  OU  2  "
" OU  3 "

" OU  4 "
Us recomane la visita a  una galería que he trobat en flickr molt interesant amb moltissims exemples de excel·lent fotografía minimalista.
La galería de Jesús Garrido; és molt suggestiva la quantitat de fotografíes en les que entxampla un peliu el camp de la imatge per a captar una mínima porció de l'entorn, sempre amb matisos socials que a mí em pareixen també minimalistes, per què , certament deixa solament allò que es imprescindible per al misatge... bé mireu-la i ja veureu. Ací baix us deixe un parell de fotos d'en Jesús Garrido, com a mostra del seu ben fer.

Foto de  Jesús  Garrido


Foto de Jesús Garrido


He trobat  un apunt  a Internet en un blog que es diu  ALTFoto   y es l'autor de la nota  Rafa Puerta. Us el deixe per què el trobe senzill i claret con les fotos minimalistes.

Us deixe una de les seves fotos robada de flickr

http://farm4.staticflickr.com/3154/2909686104_b6a55d6e6d_m.jpg
Aquesta és una foto en flickr de Rafa Puerta.



....En lo relativo a su aplicación en la fotografía, la teoría es realmente simple: consiste en prescindir de todo el 'ruido' visual y centrarse en el mensaje, el objeto, la esencia de la fotografía y destacarla como elemento mínimo y máximo de la imagen al mismo tiempo.

El uso de las formas geométricas, de los contrastes, de la simetría, la síntesis o los juegos de colores es una constante en este tipo de fotografía que, como todo, tiene sus detractores y sus defensores.
Para hacer este tipo de fotografía puedo recomendaros algunos puntos clave:
  1. Eliminar el ruido: Reducir la imagen al objeto de la fotografía, quitar todo aquello prescindible y superfluo que no sea el mensaje o la idea principal que se desea transmitir.
  2. Cambiar el punto de vista: Intenta mirar los objetos, paisajes, o lugares desde otra perspectiva, mira mas allá del panorama general. Céntrate en el detalle y dale vueltas hasta encontrar la foto adecuada.
  3. Usar la luz o los colores: Úsalos para destacar el motivo de la fotografía, consigue el contraste, destaca el objeto con la luz o con colores opuestos.
Y por último, aunque no menos importante, observa e inspírate con la obra de grandes fotógrafos de este movimiento como Michael Kenna, David Fokos o David Burdeny.


He trobat una nova fotografo en flikr que ens presenta unes magnifiques fotografíes minimaliste, li duen Sonia; visiteu la seva galería..... val la pena. Us deixe una prova del que dic.

Aquesta foto es de Sonia i es diu . "minimada de viernes con espiritu juguetón......"

foto de Sonia, aquesta es diu   "felices y fecundos", encantador titol i bella imatge.



 Continuaré amb més fotos, fins i tot meves i amb la història que he iniciat.