A l'atenció dels visitants

En aquest blog així com en flickr i en Picasaweb he posat fotos en les quals alguna persona es pot reconeixer... si és així i no vol que la foto continue en la pàgina, que m'ho faça saber a la meva adreça de correu electronic, que trobará a la dreta de la pàgina i gustosament la llevaré. La meva intenció no és ofendre a ningú sino mes bé fer coses boniques... Gràcies per la vostra comprensió.

dijous, 18 de juliol del 2013

Tornem al principis.

Cal que torne als principis... que me n'isca d'aquesta tumultuosa relació amb photoshop...
Revisant les fotos que he posat últimament a flickr.... haig de confessar que no estic gens satisfet. He començat una barroquització que va intensificant-se de mes en més.... portat en part per la meva tendencia al barroquismes i en part per la fluida gavella de crítiques que m'han fet alabant els meus treball. No es bó... acabes creente que ets el rei del mambo... i t'oblides que solament estat aprenent a ballar... Cal tornar als principis.
Una bona foto es una bona foto aixi li fotes una flor al marge i una mala foto no la salva ni cent photoshops...
Nova etapa. Noves fotos. Depurat alló que he aprés i fins després.

Aquesta foto la he penjada a flickr... fixeu-vos en les persones.... en els edificies... forçats a semblar alts relleus, usant un HDR innecesariament...

La mateixa foto, després de la reflexió. Una clàssica amb blanc i negre de tota la vida, d'anar per casa, pero... que bonica és!!!! 


Si volem fer algunes "birgueries", les mínimes. Com en aquesta d'ací... sembre variacions del mateix tema.


Ja seguire mes endavant la meva reflexió, que hara me'n haig d'anar a tallar-me el cabell, sino, Maria a la nit me'l pela amb un ganivet de tallar carn....és bromaaa.... Us deixe unes quantes fotos per a entretindre-vos.

Aquesta és una bona foto, neta clara, es veu a primer cop d'ull quin és el tema central... un viatge..., el titol.. "Espera..... o Esperança? "... els colors, bé, estan tocats per tal d'accentual el dramatisme, i poca cosa més... ni jo sería capaç de fer d'aquesta foto una mala foto...


Un racó d'un Parc a París, un dels milers de racons qui hi pots trobar; tranquil.... calm... un indret que ens convida a la lectura, a la reflexió... fumant un cigarret.... li donem, doncs, eixe matis de somni... i poca cosa més si no és intentar suplir les mancances d'un sensor massa fabricant de soroll com el samsumg de la pentax.
Ací tinc una foto encisadora amb un marc fantástic....una de les fontetes que ens trobem per tot arreu a París, se'n dien Wallace en honor a l'arquitecte que fa dur a cap el projecte de donar-li a tot París aigua potable per a la citadanía...

Barroquitzada a tope... per tal d' allunar-la en el temps i jo que sé que més... convertint amb uns procesos inadequats una bona foto en un "sinembargo de foteta.." . Res mes a dir sobre aquest "bodrio".
Un nou vehicle, que, darrerament, ens trobem pels carrer parisencs, sobretot a prop dels lloc més visitats pels turistes... Notre Dame, La Tour Eiffel... ecològic, cómode, i proveidor de llocs de treball....
Aquesta foto, és simple, ben composta, centra el motiu que m'ha fet collir-la del entor entre d'altres possibilitats  -- la farola, per exemple--, no li fa falta res més, un poc de foco, com és normal en els cliches electrònics, un ajustament de llum ( és un raw) i poca cosa més..... què us sembla???

Un retall de la foto anterior, per tal de veure el segon motiu de la tria feta al pendre la foto.


Per a mi, aquesta és la millor de la sèrie, dinámica, elegant, dolça en composició, amb els color ajustats a la llum del moment, dia nuvol a les 15,00 hs aproximadament..; la felicitat de dues vianants massa embotellades en les seves coses com per adonar-se de la presència d'un robador de imatges... 
Bé he accentuat una miqueta el cel, per a fer més eviden el tipos de llum amb el que hi contava...el demés és mèrit de la cámera... i d'un 10-20 mm de sigma... objectiu genial, per aquest tipus de "robats". 
¿ Qui pot fer una foto tècnicament roïn amb els aparells fotogràfisc de que disposem avui en dia ?, donc ¿ cóm em de veure les fotografies d'ara?.
¿ Nous ulls? 
Caldra crear nous parametres de lectura de la fotografía, ja que la tècnica ha deixat d'esser... una destresa més per a fer bones fotos. No oblidem el laboratori digital... i el munt de possibilitats a descobrir per tal d'oferir a la vista i a la lectura les noves "fotografies".

Juguem amb els colors.... capa de blanc i negre de la mateixa foto, escollir el mode de fussió "multiplicar"... jugar amb l'opacitat de la capa... i amb la saturació... fins trobar alló que busquen... també cal provar diferents virats a la foto en blanc i negre per tal d'arribar a la gama de color que em escollit. ( verita a sèpia i fussió multiplicar)

Pot ser una eixida a la nova fotografía que avui fan i faig amb l'util de treball Photosshop... no oblidem que en la fotografía analògica usavem substàncies químiques per a fer els virats, i les màscares, i els diferents graus de papers, i els negatius i el forçat derevelador en temps i temperatura... buscant efects creatius que se'ns ocurrien.... solaritzacions (Man Ray), sobres i subs exposicions de negatius i de papers.. el paper lith.... ahi!!! tot un mon... i ará què?.. doncs arà tenim photoshop, niksoftware, topaz, etc...

Però estic convençut, que no cal barroquitzar tant les imatges.... i tornar a usar més la càmera i menys el laboratòri... ja m'enteneu... no?

Cal, com no, explorar noves vies d'expreció.... noves tècniques del tractament de les imatges... i cal també buscar l'equilibri perfecte entre la manipulació de la imatges, i les noves tecnologies que ens ofereix el digital.
Bó, ja sabeu què estic fent... no em sigau infidels.....







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada